Думи на един бивш техник в заводите на "Лукойл" - човек, който десетилетия наред осигурява безопасността именно на влакови композиции с пропан-бутан :
“ Първо цистерните за превоз на LPG са създадени да издържат челен удар от 110 км. в час !
Влаковата цистерна с пропан-бутан не може да се взриви !
Взривоопасна концентрация пропан-бутан — въздух е от 2 до 9%
В цистерната налягането е 8 -10 атм. , спука ли се цистерната , газта ще гори на разстояние от пробойната , нарича се стоящ пламък !
Разлятия пропан-бутан гори , но няма как да се взриви.
Втечненият пропан-бутан е по-тежък от въздуха и по-лек от водата. От течно до газообразно състояние пропан-бутана увеличава обема си 260 пъти и трябва да се смеси в съотношение 7% газ към 93% обемни единици въздух. Този процес иска време и затворен обем. Времето е студено и изпарението е бавно. Как да се получи взрив при тези условия ?
Взривната вълна е разместила леглата на хората в Шумен намиращи се на 20 километра от взрива !!! “
Повече информация : тази статия
И още мнения по въпроса...
Живеем във времена на промени.Навлизаме в технологичната ера.Нашето поколение е неин продукт и нейна жертва.Малцина останахме тези,които още си спомнят какво е да си хуманен в един жесток свят,в който вместо птича песен звучи шумоленето на банкнотите.Всеки си е създал своята малка вселена и се крие там.И оттам враждува с останалите на принципа „всеки срещу всеки“. А кому е нужно това? Въпрос, на който би следвало поне да се опитаме да отговорим.