понеделник, 3 март 2014 г.

За всички, на които авторът на този блог леко им е залипсвал...

Като отговор на проявеното от читател желание да вижда повече поезия в блога, сега поствам едно стихотворенийце - нищо особено - което спечели дребна наградка на националния конкурс „Любовта в нас“, който се проведе в моя прекрасен роден град.



                                            Спомени
                                                                        
 Понякога будя се в сумрачните утрини    
 със спомена светъл                                         
                                 за теб.                                    


Понякога чудя се защо ли, залутани,
пребродили пъкъл и рай,
отминали дни ме поглеждат намръщени
 и тровят душата без край.
А нявга вината, във мене блуждаеща,
             ми спомняше всички злини,
които глупакът, от прошка нуждаещ се,
     на теб
               и на твойто сърце причини.

Сега се научих,
                        о, слънчице паднало,
как лошо любов
                         безответна
                                            боли,
как огън разпалвах
                        в огнище угаснало,
как скверното слово
          с дълбока
                            ме рана
                                           рани.


Но мъдрост жестока
                              ме рано поквари
и късничко май ме сломи.
Поне се научих,
        ах, колко ужасно,
                                     безмълвно
               си страдала
                                                      ти.





 И гадно е,
 да, гадно е,
 на устни напукани
 щом гъба оцетна
 горчи.









И страшно е,
да, страшно е,
че острото копие
забито в ребрата
стърчи.

Дали те обичах – не зная.
А страстите колко тежат...
И как ще ги носим до края,
по стръмния,
                        тесния,
                                     калния 
                                                   път?
Че кръста си мъкне самичък,
самотен тук всеки от нас. 
Какво ли те лъжа – обичах,
безумно обичах те аз.

Но времето с тъмна завеса покри ни,
изтри ни то всички следи.
Остана ми само съдбовното име,
живота ми що промени.

 
Затова не заспивам в сумрачните утрини              
а слънцето търся  с копнеж.
Във празната стая витаят, пробудени,
три спомена светли.
                                          За теб.

2 коментара:

  1. Страхотно пишеш! Много ми харесва.... толкова е въздействащо...мрачно,безнадеждно....особено светлината накрая ме разплака ;(

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Светлината е надежда...че споменът не е спомен, а обещание за щастие

      Изтриване