четвъртък, 3 ноември 2016 г.

Химн на унижените




  • Ние вървим към „Дубровник“ с убити от пътя крака. Ние вървим бездуховни

    с болка във гневни сърца. 
    Ние вървим към „Дубровник“
    с черни от жажда уста. 
  • Как ли вървя към „Дубровник“
    с празна от ужас глава?
    Сам ли вървя към „Дубровник“
    с мъка в разбита душа?
  • Хора ли бяхме, животни –
  • тъй ни измъчваха, знай!
  • Адът бе в къщи с основи страшни скандали без край. Кому не бяхме робо̀ве, къде не свехме глава? Дрънкат в съня ни окови, няма ни лъч светлина. Слънце в очите ни грейше само в мираж и мечта. Как ли в устата ти пейше стара, прогнила лъжа : „Аз ще ти дам свобода!“



    Кой ли без срам не ни мачка, кой се възползва от нас? Писна ми вече, да знайте, от празни думи и страх!

    „Демони мъчат сърце ми, изсмукват мойта душа.
    Колко ъгли, теореми
    учех насила, без страст!
    Стига със тия превземки –
     да сме добри пред очи!
    Без жал не спря да отнемаш 
  • моя живот.“ „Замълчи!“

  • „Стига! В ръце ще се взема, силно и с пълни гърди поне веднъж да поема въздух в свободни земи! Пък тогаз ти ме засипвай с упреци както преди. Ето лопата – заривай гроба на мойте мечти!
    Само че живи погребани те не умират, нали? В нощите те ще ми светят в мрака на твойте лъжи. В нощите те ще ме водят все към щастливите дни.“
    Нашите мисли са волни – забрана ги не лови!
    *** Днеска летим към „Дубровник“ с пълни с надежда гърди. Днеска летим към „Дубровник“ с ведри и светли очи. Днеска летим безтегловни с песен и смях на уста.
    Днеска летя към „Дубровник“ с вдигната гордо глава.
    Така отива си робството с тежкия дъх на страха. Днеска летим към „Дубровник“ с вяра във нашта звезда, с устрем към нашта зора – с вечния зов на кръвта! Варна, 12.11.2013 г.

Няма коментари:

Публикуване на коментар